intrenoaptesizi

lorage

„Rogu-vă, daţi-mi fata!”

 

Aşa spune legenda!

Rogova, satul mehedinţean unde mi-am petrecut o parte a vieţii, acel timp numit „în doi”, apoi „ în trei”, urmat de „în două”, adică noi, fetele!

Nici nu ştiu cine mi-a spus de unde Rogova?  poate socrul meu,  poate locotenentul meu! Cert este că nu am uitat.

Se spune, se tot spune din generaţie în generaţie, că,  în vechime, turcii ar fi răpit o fată, o fată tânără şi frumoasă, au urcat-o într-o luntre, şi au plecat în larg. Fata ţipa „Rogu-vă, daţi-mi drumul!”, pe mal mama striga „Rogu-vă, daţi-mi fata!”

Femeia alerga disperată pe malul Dunării strigându-şi fata, fata se ruga de răpitori „Rogu-vă! Daţi-mi drumul!” Nu a mai rezistat, amărâta, şi a sărit în Dunăre,  şi s-a tot dus. De  pe mal şi mama si-a deschis braţele şi neputând să-şi îmbrăţişeze fata, a îmbrăţişat apa!

De atunci, malul acela al Dunării…

Vezi articol original 22 de cuvinte mai mult

